بلوتوث چگونه کار میکند ؟


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : 20 / 6 / 1390
بازدید : 1655
نویسنده : علیرضا سعادتی

بلوتوث چگونه کار میکند ؟

بلوتوث چگونه کار میکند ؟

بلوتوث برای نخستین بار در شرکت اریکسون در سال ۱۹۹۴طرح‌ریزی شد که بین تلفن‌های همراه و یک گوشی بی‌سیم یک ارتباط رادیویی برقرار می‌کرد.

مسلم عزتی – کارشناس مهندسی نرم‌افزار – در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این مطلب اظهار کرد: فن‌آوری بلوتوث برای تلفن‌های همراه، PDAها، رایانه‌ها، دستگاه‌های ضبط و پخش استریو، اتومبیل‌ها و لوازم خانگی استفاده می‌شود.

وی افزود: این فن‌آوری توسط یک تراشه کوچک، یک ارتباط رادیویی کوتاه برد را میسر می‌کند و با بهره از آن می‌توان شبکه PAN یا شبکه شخصی را به وجود آورد.

عزتی تصریح کرد: شعاع برد مفید آن حدود ۱۰ متر (حتی با وجود موانع مثل دیوارها) و سرعت انتقال آن ۷۲۰ کیلو بایت است؛ چگونگی کارکرد آن از این قرار است که تراشه‌هایی بلوتوثی که در دستگاه‌ها تعبیه شده به صورت خودکار همدیگر را می‌شناسند و ارتباط برقرار می‌کنند.

 

این کارشناس گفت: در بلوتوث یک استاندارد ۱۰۰ متری نیز وجود دارد که توان الکتریکی بیش‌تری را طلب می‌کند. هر وسیله بلوتوث دارای یک تراشه فرستنده / گیرنده مربع ۴ سانتی متری است که در باند فرکانس رادیویی ISM یا صنعتی، پزشکی، علمی از ۴۰٫۲ گیگاهرتز تا ۴۸٫۲ گیگاهرتز عمل می‌کند و دلیل انتخاب این فرکانس رایگان بودن آن در سراسر جهان و نداشتن محدودیت مجوز است.

عزتی خاطرنشان کرد: بلوتوث یک استاندارد شبکه‌ای و دارای دو سطح است که سطح اول به عنوان سطح فیزیکی شناخته می‌شود و سطح بعدی به عنوان سطح قراردادی شناخته می‌شود، که این قراردادها شامل مکان و زمان ارسال اطلاعات، تعداد بیت‌های ارسالی در آن واحد و همچنین تعداد وسایلی که در عملیات تبادل اطلاعات می‌توانند، شرکت کنند.



مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وب سایت گروهی آبخورگ خوش آمدید شما می توانید در این وب سایت پست بگذارید مانند فیس بوک و ....

آبخورگ رو میشناسی؟

 تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان" دانلود فیلم آهنگ عکس و نرم افزار+یوزر پسورد جدید نود ۳۲  "و آدرس  abkhorgi.LoxBlog.com  لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com